♥ eYra ZahYra ♥ aRe rHemDzuRaiNi ♥sHaf feQa ♥ DeQna LaNa ♥ LeYLa ♥ WiNx waNy ♥ eYJa ♥ eYZatY ♥ aRieY ♥ udYn ♥ aKiR ♥ haFiZ ♥ sHaHiRa emRan YuSLi ♥ eYra ZahYra ♥ aRe rHemDzuRaiNi ♥ sHaf feQa ♥ DeQna LaNa ♥LeYLa ♥ WiNx waNy ♥ eYJa ♥ eYZatY ♥ aRieY ♥ udYn ♥ aKiR ♥ haFiZ ♥ sHaHiRa emRan YuSLi ♥ AiNe MaiZatuL ♥ MaZatuL fitRah ♥


curang . .kenape curang ? perlu ke curang ?
jom kita elakkan kecurangan .




Pasangan yang kita nak usya. Konpem ke dye single? Atau dah berpunya? Kalau dah tau dye dah berpunya, jangan la ngade2 nak masuk line. Jangan sesekali cuba nak kacau hubungan orang. Walau sayang mana pun kita kat dye. Pantang betul la kalau ada orang macam ni. Dan bayangkan kalau benda tu jadi kat kita sendiri. 3, 4 pagi duk call pasangan orang. Dan melayan.


kalau la dye tu melayan, itu baru dengan kita, dengan orang lain tatau lagi macam mana kan? Dan bayangkan kalau kita punya pasangan yang macam tu. Apa kita rasa. Hidup ni jangan pentingkan diri sendiri. Macam roda, mungkin suatu hari benda tu betul2 jadi pada diri kita.


Kalau kita ni pasangan orang. Cubalah setia. Cubalah jujur. Tak payah lah nak main scandal2. Buat apa kalau kita ni memang dah ada yang punya. Nak tunjuk hebat ke? Pada sapa? Tak payah lah nak merengek pada dia yang ntah sapa. Setialah pada pasangan. Sampai hati ke nak berscandal sana sini. Sedangkan pasangan kita betul2 setia.

Cuba bayangkan kalau pasangan kita lakukan benda yang sama? Pandai pulak nk marah. Hurm… Kalau kita masih belum bersedia atau masih sedang mencari, jangan la duk gatal lagi nk berkapel. Kalau boleh berkapel tu biarlah sampi bertemu jodoh. Kalau setakat nak suka2, buang karan ajeee….


Betul2 sayang ke kita kat pasangan? Betul ke sayang dye? Kalau betul2 sayang, jaga lah. Tak payah lah nak cari keseronokan dengan orang lain. Tak perlulah nk berscandal dengan orang lain. Jadi lah pasangan terhebat yang sangat setia. Kalau lah masing2 setia, tak ada apa perlu nk risau. Konpem smpai ke akhir hayat. insyaAllah. Cuma doa aje semoga kekal sepanjang hayat.


Kepada orang ketiga. Tak payah la hegeh nk kacau pasangan orang. Macam mencuri la. Pegi la cari sendiri. Buat apa nk amik barang orang. Tak ada maruah diri ke nak ganggu awek orang+bf orang? Ape? Kawan aje? Tak lebih? Alasan basi la… Tanya diri sendiri tu, ada hati tak? Mulut memang boleh tipu, tapi hati hanya kau dan Allah aje yang tahu. Walaupun ada yang belum kawin, tapi buat apa nk kacau. Cari la sendiri. Tak jantan la weh!! Kalau pasangan yang dh kawin pun sama. Buat apa nak kacau laki atau bini orang? Adoi, tak paham la manusia sekarang ni.

Semua ni tak akan jadi kalau kita tahu sapa diri kita. Kalau kita tahu kita ni sapa, tak perlu nak melayan orang yang kita tahu dia nak mengusya kita. Kita ni manusia. Hati kita sentiasa berubah2. Tak payah la nak kata kita sangat setia kalau kita asyik duk melayan orang. Juz behave yourself....

pandai eyrazahyra ckp kn? haha. nie buat renungan semua orang . termasuklah eyrazahyra jugak
~hehe, renungrenungkan dan selamat berubah~


No comments:

Post a Comment

cOmMent di sini