♥ eYra ZahYra ♥ aRe rHemDzuRaiNi ♥sHaf feQa ♥ DeQna LaNa ♥ LeYLa ♥ WiNx waNy ♥ eYJa ♥ eYZatY ♥ aRieY ♥ udYn ♥ aKiR ♥ haFiZ ♥ sHaHiRa emRan YuSLi ♥ eYra ZahYra ♥ aRe rHemDzuRaiNi ♥ sHaf feQa ♥ DeQna LaNa ♥LeYLa ♥ WiNx waNy ♥ eYJa ♥ eYZatY ♥ aRieY ♥ udYn ♥ aKiR ♥ haFiZ ♥ sHaHiRa emRan YuSLi ♥ AiNe MaiZatuL ♥ MaZatuL fitRah ♥

Sahabat , Teman dan Kawan




hai -.-
tady ada seseorang tanya aku
apa beza SAHABAT, TEMAN dgn KAWAN ?

sape tau ? sape tau? angkatlah tgn tu ! hehe :)
okeylah , dari apa yg aku tau dan apa yg aku baca,
SAHABAT, TEMAN & KAWAN mmg berbeza !

Bagi aku , TEMAN tu seseorang yang kita jadikan sebagai tempat mengadu dan berkongsi suka duka mahupun masalah . Eh, kenyataan aku nie macam nak ckp yang SAHABAT bkn macam tu pulakkan? Taklah ! alaa sabarlah , aku baru warming up je tuhh . . haha .moh sambung balik ! bagi aku SAHABAT pulak merupakan seseorang yang mampu memahami diri kita dalam apa pun situasi . SAHABAT sememangnya berperanan lebih istimewa daripada TEMAN . . KAWAN ? kawan pulak macam mana weyh ? ahahh . . KAWAN nie lebih kurang sama dgn TEMAN , cuma KAWAN nie tak terikat macam TEMAN . KAWAN nie longgar sikit . Contoh yang aku nak kasi nie pun tersangatlah popular dalam kehidupan seharian kita . iaitu " KAWAN MAKAN KAWAN " amacam? korunk pernah dgr tak istilah nie? sure lah pernah kan! kita selalu dgr tukan, tapi pernah tak korunk dgr istilah "TEMAN MKN TEMAN " ? tak der pun kan? bunyinye pun lain macam sangat . Itulah bukti dan keterangan yang sgt berguna utk mengukuhkan hujah aku yang membuktikan TEMAN jauh lebih akrab dan jauh lebih kuat daripada KAWAN . .

temukanlah aku dengan seorang sahabat dan teman agar mudah untuk aku berkongsi segala rasa pahit, perit, masin , manis , kelat dan tawar bersama mereka . Dekatkanlah aku dengan temanteman yang menyayangi aku dgn penuh keikhlasan. tabahkanlah hati aku dan mereka agar ukhwah PERSAHABATAN ini tidak akan putus sehingga nafas kami terhenti . . meh kita nilai ciri-2 sahabat yang baik kat SINI !
DOA BUAT SAHABAT
Ya ALLAH,
Panjangkanlah umur sahabatku,
Kurniakanlah kesihatan yang baik padanya,
Terangilah hatinya dengan 'nur' pancaran iman,
Tetapkanlah hatinya,
Perluaskanlah rezekinya,
Dekatkanlah hatinya kepada kebaikan,
Jauhkanlah hatinya daripada kejahatan,Tunaikanlah segala hajatnya baik hajat dalam agama, dunia dan
akhirat,
Ya ILAHI,
Jangan biarkan sahabatku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia ke jalan-Mu
ya ALLAH
kurniakanlah sahabatku
kesenangan, ketenangan, kebahagiaan, keberkatan & kecemerlangan
di dunia dan akhirat.

No comments:

Post a Comment

cOmMent di sini